neděle 5. července 2015

Dobývání edice pevnost - Vlčice

V rámci společného projektu Dobývání edice Pevnost (informace najdete zde) jsem se rozhodla také pár knížek prubnout. První volba padla na Vlčici od Zdeňka Žemličky. Sama nevím proč, ale vyhlídka historické fantasy společně se spojením vlků.. to zní jako něco pro mě.

Území Čech a Moravy, začátek našeho letopočtu. V tomto prostoru a čase začíná temný a krvavý život vlkodlačice Kroany. Na pozadí historických událostí kolem vzniku Marobudovy říše autor vykresluje příběh zločinu a touhy po pomstě, příběh vzpoury proti silám osudu, příběh plný zvratů, soubojů a bitev i pochmurných obrazů na hranici skutečnosti. Až se vám bude zdát, že víte, o čem kniha je, nebuďte si jisti. Až si začnete myslet, že máte jasno, nespoléhejte se na to. Všechno je jinak.

Kroana je velmi sympatickou hrdinkou. Minimálně se neřadí do kategorie těch naivních blbek, kvůli kterým byste knihu nejraději zavřeli. Jedná inteligentně, zvláště když vezmeme v potaz, že je vlastně vlkodlakem. 

Tuzemskou fantasy mám ráda (nebudu tvrdit, že toho mám načteno mraky) a stále nevím, proč jsem se k vlčí sérii ještě nedostala. Obálka starého vydání je komiksově lákavá, nová verze k sobě zase krásně pasuje. Od krátké knihy za pár korun dostaneme maximální zážitek. V čem je problém?

Hlavním problémem je nedostatek akce. Na pár stran samozřejmě nebude autor vymýšlet složité a zapeklité bitvy, ale sem tam by něco s rychlejším spádem neuškodilo. Nemusí to být vždy jen o zbraních. Putování se taky může proměnit v úžasné dobrodružství. 

Hodnocení: 8/10

1 komentář:

  1. Po téhle knížce jsem pokukovala, ale teď vypadá ještě zajímavěji, díky. :)

    http://hrbitov-meho-ja.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat