úterý 28. července 2015

TOP 5 komiksů

Ke komiksům chovám hluboké city už od základní školy. Jak to vše začalo je mi záhadou. Vím, že první komiks, který jsem četla, byl Captain America. A nelíbil se mi. Neodradilo mě to. Za těch pár let už mám něco málo načteno, ale ta hlavní a nejsilnější pětka se nemění.

5. Watchmen/Before Watchmen - Alan Moore, Dave Gibbon
Samotní Strážci se m líbí o mnoho více, než série Before Watchmen. Třeba na příběh Rorschacha jsem se těšila hrozně, ale nakonec to nebylo až tak úžasné čtení. Přesto jsou to postavy, které mi naprosto přirostly k srdci a stále Strážce považuji za jeden z nejlepších komiksů.


4. Sága - Brian K. Vaughan, Fiona Staples
Sága nedávno vyšla i v češtině (tedy první díl), ale jelikož mi překlad moc nesedl, stále dávám přednost originálů. Jedná se o skvělé spojení vtipného sci-fi/fantasy příběhu a nádherné kresby. Těžko si představit člověka, kterému by se Sága nelíbila.


3. The Walking Dead - Robert Kirkman a spol.
Kolikrát už jsem přemýšlela nad tím, jaký by byl svět plný zombie. Osobně si myslím (a možná tak trochu doufám), že k tomu jednou dojde. Budu na to rozhodně dobře připravena. Dlouhá série TWD zatím stále nekončí a začíná se zajímavě rýsovat. O tom samozřejmě musím pomlčet, protože u nás zatím vyšel nějaký 14 (asi?) díl. 


2. Harley Quinn - Paul Dini, Bruce Timm
Samozřejmě jsem velkou obdivovatelkou Gothamu, Batmana, Poison Ivy a dalších, ale Harley Quinn mi společně s Jokerem sedli naprosto nejvíc. Skvělá dvojice (tak trochu jsem se v Harley našla :D).


1. Hellboy, B.P.R.D., Lobster Johnson - Mike Mignola
Prozatím nejvýše řadím naprostou klasiku. Hellboy a jeho Úřad paranormálního výzkumu a obrany je něco naprosto parádního a bezkonkurenčního. Všechny postavy mají skvěle propracovaný život, všechny jsou jedinečné a jako celek prostě nemá Hellboy konkurenci.

2 komentáře:

  1. Hezký výběr. Kromě Harley to znám tak nějak všechno, ale třeba Watchman jsem ještě pořád nečetl. Máme je doma, tak to snad teď už půjde. A Hellboy na prvním místě... ten tam prostě patří. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Komixy mám ráda, ale přiznám se, že z uvedených jsem nečetla ani jeden :) Ale ráda bych to někdy napravila :)

    OdpovědětVymazat